^Нагору

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Більше року вартість повірки лічильників води була закладна у тарифі. Сьогодні ми знову оплачуємо цю послугу окремо.

Стаття на сайті газети "Вісті. Інформація. Реклама"

Без повірки — ну, ніяк!

Лічильники води сьогодні є майже у кожній квартирі та приватному будинку. Споживачі вже давно переконалися, що сплачувати за показниками лічильника вигідніше, ніж за нормами споживання. І чим більше зростають тарифи, тим очевиднішою є перевага лічильника.

Проте є одна морока: періодично ці прилади необхідно повіряти. Найчастіше повірку лічильника потрібно проходити кожні три роки. Але трапляються прилади, у паспорті яких вказаний термін два роки до повірки, або навпаки: чотири роки, і більше.

Та процедури повірки уникнути неможливо. Бо в один прекрасний день отримаєте квитанцію з інформацією, що показники вашого лічильника більше не можуть братися до уваги, і відтепер маєте сплачувати за нормами споживання. Адже за законом, водоканал не має права брати оплату за показниками приладів, які не були вчасно повірені.

 

Повірка та її оплата: історія питання

Тема оплати повірки лічильників свого часу у Борисполі обговорювалася особливо активно. Раніше законодавство передбачало два варіанти. Або ця послуга включалася до тарифу, або оплачувалася кожним конкретним власником водомірів, у міру того, як надходив час їхньої повірки. Бориспіль працював за другим варіантом, хоча доводилося неодноразово реагувати на звернення громадян, яки вимагали включити послугу до тарифу.

На початку 2016 року вже уряд прийняв рішення про включення до тарифу повірки лічильників. Але у той період вартість води для Борисполя встановлювала НКРЕКП, і тариф, який враховував складову на повірку лічильників, почав діяти тільки з 5 липня 2016 року. От тільки ця норма стосувалася лише власників лічильників у багатоквартирних будинках. Зворотною стороною цієї законодавчої норми було те, що повірку оплачували всі, навіть ті, хто лічильниками не користувався. А про приватний сектор у цьому законі забули. У тарифі для приватного сектора повірки лічильників ніколи не було. Ця послуга завжди оплачувалася окремо.

Задля оперативного і ефективного виконання нових вимог законодавства, «Бориспільводоканал» відновив  роботу лабораторії по повірці засобів обліку води, яка до цього 5 років не працювала (через примхи окремих грамотіїв та прогалини у законодавстві). Набрали спеціалістів, оновили обладнання, придбали нове програмне забезпечення, по-новому атестували лабораторію.  

З того часу, якщо у споживача прийшов час повірки водоміра, йому друкували нагадування в кожній квитанції. Носили повідомлення, просили людей не зволікати із повіркою. Та вийшло так, що хто не встиг — той запізнився.  

Новий закон — новий порядок

Влітку 2017 року був прийнятий Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». Він вступив у силу 2 серпня 2017 року — з моменту опублікування. І цим законом заборонено включати до тарифу повірку лічильників води, які не є власністю водоканалу. Водоканал має свої прилади обліку, які включені у процес добування і підготовки води, їхня частка у тарифі на воду закладена.

Цим же законом чітко зазначено, що відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту засобів вимірювальної техніки покладається на власників цих приладів. І їх  обслуговування та ремонт здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.

Отже, «Бориспільводоканал» офіційно повідомляє, що оскільки витрати на періодичну повірку лічильників, які належать споживачам, заборонено включати до тарифу підприємства, і з огляду на те, що тариф на послуги водопостачання є єдиним джерелом покриття виробничих витрат «Водоканалу», то підприємство не може за свій рахунок проводити повірку таких лічильників.

Тариф рахує по-новому

Закон ставив вимогу органам місцевого самоврядування протягом трьох місяців з дня опублікування забезпечити перегляд тарифів в частині виключення зі складових відповідних тарифів витрат на повірку квартирних лічильників води.

У Борисполі так співпало, що нові тарифи затверджувалися 11 вересня — через місяць після опублікування закону. І статті витрат на повірку у новий тариф уже не включалися.

Процедура повірки, та її варіанти

• Технічно, процедура повірки виглядає так: майстер з водоканалу розпломбовує лічильник. Потім, або цей же майстер, або інший спеціаліст, якого ви хочете найняти, знімає лічильник, ставить замість нього перехідник і забирає прилад на повірку. Повірка, зазвичай, триває від двох тижнів до місяця. Оплата води у цей період розраховується за середньомісячними показниками.

Якщо лічильник пройшов повірку, його потім встановлять назад і опломбують. Якщо ні — власнику приладу доведеться купувати встановлювати новий.

• Щоб спростити процедуру повірки, можна мати у запасі другий лічильник. Якщо прилад щойно придбаний, то майстер просто зніме старий лічильник, і встановить новий. Знятий водомір потрібно зберігати у сухому чистому місці до наступної повірки. На повірку його здають перед тим, як потрібно буде встановлювати.

• «Бориспільводоканал», для зручності споживачів, має додаткові пропозиції. На підприємстві створено обмінний фонд. Можна ваш лічильник замінити на лічильник з обмінного фонду або на час повірки, або залишити собі водоканалівський на весь період до наступної повірки. Тоді результати повірки знятого приладу споживача уже не стосуються.

Другий і третій варіанти особливо зручні тим, що представники водоканалу приїжджають до оселі тільки один раз: розпломбували, зняли лічильник, поставили другий, опломбували — і на найближчі три (або й чотири) роки можна бути спокійним.

Хто, що, як і в яку ціну?

Споживач має можливість замовити роботи по демонтажу, транспортуванню, повірці та монтажу лічильників у будь якій організації, яка має на це відповідний дозвіл.

Але «Бориспільводоканал» для своїх споживачів, надає більш повний спектр послуг, оскільки тільки представник водоканалу має право розпломбувати і опломбувати лічильник.

Сама повірка лічильника коштує 87 грн 20 коп, монтаж і демонтаж одного лічильника — 74 грн. 60 коп.

Якщо майстер водоканалу виконує увесь комплекс послуг — демонтаж, монтаж і повірку, — то все це разом обійдеться у 236 грн. 40 коп. Стільки ж потрібно буде заплатити, якщо споживач захоче змінити лічильник на інший власний чи із обмінного фонду «Бориспільводоканалу».

Водоміри, які відслужили 10 років і більше повірку можуть не пройти, бо вода у Борисполі досить жорстка. Тоді споживач муситиме і повірку оплатити, і купити новий. Тож більш оптимальним виходом буде — відразу замінювати старий лічильник на новий. «Бориспільводоканал» передбачив і таку послугу. Можна придбати лічильник у водоканалі і замість повірки замовити заміну старого. Нині така послуга, з урахуванням вартості лічильника, має ціну 336 грн. 54 коп. Сьогодні підприємство пропонує лічильники, які коштують 207 грн. 90 коп. І, до речі, вони мають термін до наступної повірки — чотири роки. Якщо вартість лічильника, які придбає водоканал буде іншою, то і загальна  вартість послуги зміниться на ту ж суму.